Ayten Yetiş Doğu, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümünde Adnan Çoker ve Özdemir Altan atölyelerinde öğrenim gördü. 1966 yılında Nurullah Berk atölyesinden mezun oldu. 1967 – 1970 yılları arasında Viyana’da resim çalışmalarında bulundu. 1972 – 1975 arasında çalışmalarını Almanya’da sürdürdü. Sanatçı ikisi yurt dışı olmak üzere toplam 19 kişisel sergi sergi gerçekleştirdi ve çok sayıda karma sergiye katıldı. Sanatını, renk, ışık, gölgeyi vurgulamak olarak betimleyen sanatçı halen çalışmalarını İstanbul’da kendi atölyesinde sürdürmektedir.
Mavi ve tonlarının hakim olduğu Doğu’nun çalışmalarını Eleştirmen Kaya Özsezgin şöyle ifade ediyor: “Nesneyi salt nesne, peyzajı salt peyzaj, derinliği ve hacimselliği iç mekan ve espasla soyut düzlemde kurulan bir görselliğin ürünü olarak görüyor Ayten Y. Doğu. Gerçekliğin görüntüsel olarak değil, aynı zamanda hem görüntüsel hem kavramsal boyutta kavranması da tanımlayabileceğimiz bir yaklaşım. Resmimizde nicedir eksikliği duyulan ya da örneklerine ender rastladığımız bu anlamda deneysel bir araştırma; Doğu’nun çalışmaları.”
Ayten Yetiş Doğu denildiğinde, dinamizm yaratan statik resimler, sadelik, arınma, ışık, sessizlik ve sonsuzluk gelir akla. Bunlar zaman zaman karşımıza boşluk algısını vurgulayan, mekan ve sonsuzluk arasında köprüler kuran seramik küpler, kaseler, silindirler olarak çıkar. Sanatçının Atmosfer Resimleri olarak tanımladığı bu çalışmalarında Ayten Yetiş Doğu mekan üzerinde, özellikle de iç mekan yanılsamaları içinde yoğunlaşan yapıtlarıyla ön plana çıkar. Espas yerine derinlik, mekan yerine sonsuzluk kavramını çağrıştıran uzamsal boşluklar, Atmosfer Resimleri’nde ortaya çıkan en radikal değişimdir.
Sergi Açılış
2011-2012 sanat sezonuna ressam Ayten Yetiş Doğu’nun "Işığın İzinde" adlı resim sergisiyle devam ediyor.
Ayten Yetiş Doğu, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümünde Adnan Çoker ve Özdemir Altan atölyelerinde öğrenim gördü. 1966 yılında Nurullah Berk atölyesinden mezun oldu. 1967 – 1970 yılları arasında Viyana’da resim çalışmalarında bulundu. 1972 – 1975 arasında çalışmalarını Almanya’da sürdürdü. Sanatçı ikisi yurt dışı olmak üzere toplam 19 kişisel sergi sergi gerçekleştirdi ve çok sayıda karma sergiye katıldı. Sanatını, renk, ışık, gölgeyi vurgulamak olarak betimleyen sanatçı halen çalışmalarını İstanbul’da kendi atölyesinde sürdürmektedir.
Mavi ve tonlarının hakim olduğu Doğu’nun çalışmalarını Eleştirmen Kaya Özsezgin şöyle ifade ediyor: “Nesneyi salt nesne, peyzajı salt peyzaj, derinliği ve hacimselliği iç mekan ve espasla soyut düzlemde kurulan bir görselliğin ürünü olarak görüyor Ayten Y. Doğu. Gerçekliğin görüntüsel olarak değil, aynı zamanda hem görüntüsel hem kavramsal boyutta kavranması da tanımlayabileceğimiz bir yaklaşım. Resmimizde nicedir eksikliği duyulan ya da örneklerine ender rastladığımız bu anlamda deneysel bir araştırma; Doğu’nun çalışmaları.”
Ayten Yetiş Doğu denildiğinde, dinamizm yaratan statik resimler, sadelik, arınma, ışık, sessizlik ve sonsuzluk gelir akla. Bunlar zaman zaman karşımıza boşluk algısını vurgulayan, mekan ve sonsuzluk arasında köprüler kuran seramik küpler, kaseler, silindirler olarak çıkar. Sanatçının Atmosfer Resimleri olarak tanımladığı bu çalışmalarında Ayten Yetiş Doğu mekan üzerinde, özellikle de iç mekan yanılsamaları içinde yoğunlaşan yapıtlarıyla ön plana çıkar. Espas yerine derinlik, mekan yerine sonsuzluk kavramını çağrıştıran uzamsal boşluklar, Atmosfer Resimleri’nde ortaya çıkan en radikal değişimdir.